Te-ai confruntat vreodată cu o tranzacție respinsă la plata online cu cardul și nu știi de ce s-a întâmplat acest lucru? Îți prezentăm în continuare posibilele motive și ce soluții ai la dispoziție. Consultă termenii și condițiile de utilizare a cardului de cumpărături prezentate pe site-ul Credit Europe Bank și identifică situația exactă în care te afli, ca să știi cum să procedezi pentru remedierea situației.
Motive frecvente pentru respingerea tranzacțiilor online cu cardul
Principalele motive pentru tranzacții online respinse sunt următoarele: datele introduse incorect, cardul nu este activat pentru plăți online, depășirea limitei de credit sau fondurile insuficiente, blocarea temporară a cardului. Află cum să obții un card de cumpărături pentru utilizarea eficientă a banilor și cum să eviți situațiile de respingere a plăților online.
- Date introduse incorect pentru tranzacții online cu cardul
În prezent, peste 30% dintre tranzacțiile online respinse sunt cauzate de introducerea greșită a datelor cardului. Aceasta poate fi o greșeală umană, dar și o problemă tehnică, de exemplu erori de preluare sau format incorect al datelor. Este important să verifici cu atenție datele cardului înainte de a efectua o plată online. Printre cele mai comune erori sunt comunicarea defectuoasă dintre platforma de plăți și banca emitentă, introducerea greșită a datelor cardului, probleme legate de autentificarea 3D Secure sau probleme la nivelul platformei de plăți. Interesează-te despre metode de plată online disponibile în aplicația mobilă a băncii emitente și care sunt variantele pentru shopping pe internet cu ajutorul cardului de cumpărături CardAvantaj.
- Cardul nu este activat pentru plăți online
În ultimul an, peste 20% dintre tranzacțiile online au fost respinse pentru că acele carduri nu erau activate pentru plăți online. Pentru a eliminare riscul de fraudare a tranzacțiilor online, toate cardurile emise de Credit Europe Bank, inclusiv cardurile de cumpărături CardAvantaj, sunt inițial blocate pentru plăți pe internet. Află cum să activezi cardul de cumpărături CardAvantaj, ca să efectuezi plăți online simplu, rapid și în siguranță.
- Limită de credit depășită sau fonduri insuficiente
Aproximativ 15% dintre tranzacțiile online respinse sunt cauzate de fondurile insuficiente sau de depășirea limitei de credit a cardului. Este important să verifici disponibilitatea fondurilor înainte de a efectua o plată online. Află cum se efectuează tranzacțiile online, ca să urmezi pașii corecți și să te încadrezi în limitele de plată disponibile. Asigură-te că nu se va depăși limita de credit aferentă cardului în timpul tranzacției pe care urmează s-o efectuezi, pentru a evita respingerea acesteia sau posibile taxe suplimentare. Ai la dispoziție detaliile necesare în aplicația mobilă AVANTAJ2go și obții rapid extrasul de cont pentru CardAvantaj, așa că situația actualizată a banilor tăi se află mereu la un click distanță.
- Blocarea temporară a cardului
Nivelul tranzacțiilor respinse din cauza blocării temporare a cardului au depășit 5% în ultimul an, ceea ce indică o creștere ușoară față de perioadele precedente. Trendul este motivat de popularitatea tot mai mare a plăților online și a tranzacțiilor comerciale efectuate prin intermediul cardurilor de cumpărături. Blocarea temporară a cardului se face de obicei când apar suspiciuni de fraudă sau de utilizare suspectă a cardului. De asemenea, dacă ți-ai pierdut cardul de cumpărături sau a fost furat, poți să soliciți blocarea, ca să eviți pierderea banilor.
Cum să verifici dacă ai cardul activat pentru plăți online
Pentru a putea face plăți online prin intermediul CardAvantaj, poți să apelezi CEBLine la tel.: 0801.000.000 (din rețeaua de telefonie fixă Telekom) sau 0750.000.000 / 0724.100.000 (numere apelabile din orice rețea). Activarea cardului de cumpărături se realizează direct din meniul telefonic, fără să mai intri în legătură cu un reprezentant al Credit Europe Bank N.V. Amsterdam Sucursala București. Serviciul este disponibil non-stop, iar apelurile telefonice sunt cu tarif normal. Află aici detalii despre activarea cardului prin CEBLine pentru plăți online.
Pentru a te asigura că utilizezi un card valid și activat pentru plăți online, există câteva lucruri pe care trebuie să le faci. Verifică data de expirare a cardului de cumpărături. Cardurile expirate nu pot fi folosite pentru plăți online, deci asigură-te că data de expirare nu a fost depășită. Consultă cardul fizic pentru a verifica data de expirare și solicită un card nou dacă este necesar. Card Avantaj necesită activarea pentru plăți online, așa că verificarea acestei opțiuni este esențială înainte de a începe să faci shopping pe internet.
Verifică setările de securitate ale cardului în contul tău bancar online sau prin contactarea băncii, și ajustează-le dacă este necesar, ca să ai acces la tranzacțiile online. Credit Europe Bank N.V. Amsterdam Sucursala București îți pune la dispoziție sistemul 3D Secure, pentru un nivel suplimentar de securitate în timpul tranzacțiilor online prin CardAvantaj. Asigură-te că ai activat CardAvantaj 3D Secure și urmează instrucțiunile de autentificare în timpul procesului de plată online. Astfel eviți respingerea tranzacțiilor și te bucuri pe deplin de toate beneficiile oferite de CardAvantaj.